Bästa marknadsföringsböckerna till företagare och entreprenörer


Att driva företag innebär många utmaningar i alla dess former. Man ska vara chef, ekonom, planerare och visionär, men framförallt måste man vara ett proffs på marknadsföring och försäljning.

Marknadsföring är en konst i sig som ständigt utvecklas i takt med tekniken och våra dagliga rutiner. Det är samtidigt en vetenskap som man kan lära sig och utbudet av marknadsföringsböcker är enormt. Det är dock en och annan som kraftigt utmärker sig för sitt revolutionerande tankesätt eller kompetenta och pedagogiska innehåll. Håll i hatten, för nu jämför vi ett par böcker...


1. Synas Online - Guide till SEO och digital marknadsföring

En mycket lärorik bok i kompakt format för dig som undrar vad SEO eller "sökmotoroptimering" innebär och önskar en tydligt strukturerad guide för att använda som ett uppslagsverk när du klurar på idéer till din marknadsföring.

Rösta Läs mer

2. Gerillaföretagaren

En av de dyraste men även mest innehållsrika böckerna om kostnadsfri eller lågbudgetmarknadsföring. Proppad med listor innehållandes konkreta småtips hur du kan göra reklam. Boken har dock ett saftigt pris, så helt gratis marknadsföring blir det ju inte.

Rösta Läs mer

3. Growth Hacker Marketing

En amerikansk bok som myntar en ny term inom marknadsföring, där man använder sig av data och mätbara resultat för att gradvis växa. Man "hackar" sig helt enkelt fram till en mer lönsam affärsidé, på en minimal budget.

Rösta Läs mer

4. Viral Loop

Boken som är ett absolut måste för dig som hoppas på en viral succé. Viral marknadsföring, är kampanjer med sådan slagkraft att det sprider sig helt på egen hand.

Rösta Läs mer

5. Content marketing för alla

En mycket klok bok om metoden "content marketing". Det är en digital marknadsföringsmetod där man genom starkt undervisande innehåll får bra placeringar hos Google och skapar engagemang hos potentiella kunder.

Rösta Läs mer

Lägg till ett förslag